Contact us: GR +30 210 8062954 CY +357 99994015
Home

Πολιτική Προγραμμάτων

Πολιτική Προγραμμάτων

Athens Coaching Institute ΕΠΕ - Κέντρο Δία Βίου Μάθησης 1

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας - Πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων & σεμιναρίων

Το παρόν αποτελεί το πλαίσιο λειτουργίας, την πολιτική υλοποίησης προγραμμάτων και σεμιναρίων επαγγελματικής εκπαίδευσης της Athens Coaching Institute ΕΠΕ και περιλαμβάνει τους όρους συμμετοχής σε αυτά. Η «Athens Coaching Institute Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης» (εφεξής  «Athens Coaching Institute» ή «Εταιρεία» ή «Ινστιτούτο» ή «Κέντρο») κατοικοεδρεύει στο Παλαιό Φάληρο Αττικής, οδός Αχιλλέως αριθμός 2 και διατηρεί υποκατάστημα στο Μαρούσι, επί της Λεωφόρου Κηφισίας, αριθμός 191, με αριθμό ΓΕΜΗ: 144981608001, Α.Φ.Μ 996973357 και Δ.Ο.Υ. ΦΑΕ Πειραιά. Tηλέφωνα: 210 9859680  / 210 8062954. Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας: [email protected]

Επιλέξτε κάθε ενότητα για να μελετήσετε το περιεχόμενό της, πατώντας στον τίτλο της.

1. Σκοπός

Σκοπός του Athens Coaching Institute είναι η προαγωγή και ανάπτυξη του κλάδου της Coaching Ψυχολογίας, του Coaching και η διαφύλαξη της επιστημονικά τεκμηριωμένης πρακτικής των επαγγελματιών (Evidence-based Practice). Η εταιρία, μέσα από το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό της, παρέχει υπηρεσίες Ψυχολόγου και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε ιδιώτες, στελέχη, επιστήμονες, επαγγελματίες, καλλιτέχνες, αθλητές, επιχειρήσεις και οργανισμούς. Ταυτόχρονα, συμμετέχει ενεργά στην σύγχρονη έρευνα μέσα από την έκδοση βιβλίων, την υποστήριξη ερευνητικών εργασιών και επιστημονικών δημοσιεύσεων. Για τους σκοπούς αυτούς, συνεργάζεται με επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς από όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Υπηρεσίες Ψυχολόγου με εξειδίκευση στην εργασιακή Ψυχολογία & το Coaching

Το Athens Coaching Institute παρέχει συνεδρίες αύξησης επιδόσεων, ενίσχυσης της αυτογνωσίας, της συναισθηματικής νοημοσύνης και της αυτορρύθμισης, αντιμετώπισης του εργασιακού άγχους και του άγχους επίδοσης σε ιδιώτες, στελέχη και επαγγελματίες.

Υπηρεσίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Το Athens Coaching Institute λειτουργεί ως Κέντρο Δία Βίου Μάθησης 1, αναγνωρισμένο από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) με κωδικό άδειας λειτουργίας 2101733 και είναι πιστοποιημένος φορέας εκπαίδευσης από το European Mentoring & Coaching Council και το Association for Coaching.

Σκοπός των προγραμμάτων και των σεμιναρίων είναι η επαγγελματική εκπαίδευση ειδίκευσης και η επανακατάρτιση στην Coaching Ψυχολογία και την πρακτική εφαρμογή του Coaching στα πλαίσια της δια βίου μάθησης και της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων.

Το προγράμματα και τα σεμινάρια απευθύνονται σε στελέχη επιχειρήσεων, συμβούλους επιχειρήσεων & ανθρώπινου δυναμικού, εκπαιδευτές ενηλίκων, ψυχολόγους, επαγγελματίες, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και επιστήμονες, απόφοιτους ΑΕΙ – ΑΤΕΙ που επιθυμούν να καταρτιστούν στο Coaching και την Coaching Ψυχολογία.

Οι απόφοιτοι των προγραμμάτων και των σεμιναρίων αποκτούν τις εξειδικευμένες γνώσεις και επιδεξιότητες για να εφαρμόσουν το Coaching ως σύμβουλοι, coachesκαι εκπαιδευτές ή να εφαρμόσουν το Coaching στην υπάρχουσα δραστηριότητά τους, ενισχύοντας τις διοικητικές και ηγετικές τους ικανότητες.

2. Ορισμός & περιορισμοί του αντικειμένου

Τι είναι η Coaching Ψυχολογία.

H Coaching Ψυχολογία (Coaching Psychology) είναι ένας σύγχρονος, διευρυμένος κλάδος της ψυχολογικής επιστήμης που εφαρμόζεται σε μη κλινικό πληθυσμό με σκοπό την αύξηση επιδόσεων και την επαγγελματική ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, το Coaching Psychology ορίζεται ως εξής:

Η επιστημονική μελέτη των συμπεριφορών, πεποιθήσεων και συναισθημάτων που αναδύονται εντός της coachingπρακτικής με σκοπό την εμβάθυνση της γνώσης και της ενίσχυσης της πρακτικής των επαγγελματιών (Passmore, 2010).

H Coaching Ψυχολογία στοχεύει στην ενίσχυση της ευεξίας και της απόδοσης των ανθρώπων, σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, μέσα από μοντέλα του coaching τα οποία βασίζονται σε προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων και της ψυχολογίας (Grant& Palmer, 2002).

Η Coaching Ψυχολογία είναι η συστηματική εφαρμογή της συμπεριφορικής επιστήμης στην ενίσχυση της εργασιακής επίδοσης και της ευζωίας σε ατομικό, ομαδικό και οργανωσιακό επίπεδο. Απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας ή παθολογικά επίπεδα άγχους και δυσφορίας (Grant, 2006).

Η Coaching Ψυχολογία, εφαρμόζοντας επιστημονικές και έγκυρες μεθόδους, βοηθά τους ανθρώπους που δεν αντιμετωπίζουν σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, να πετύχουν τους στόχους τους, να αλλάξουν και να εξελιχθούν στη ζωή τους. Ταυτόχρονα, ωστόσο, είναι και ένας ακαδημαϊκός κλάδος που μελετά με επιστημονικό τρόπο τη διεργασία της αλλαγής, της βελτίωσης της απόδοσης και της ευεξίας στην ανθρώπινη ζωή (Grant& Cavanagh, 2007).

H Coaching Ψυχολογία ως εφαρμοσμένη θετική ψυχολογία, αντλεί από και αναπτύσσει εμπεριστατωμένες ψυχολογικές προσεγγίσεις και μπορεί να θεωρηθεί η συστηματική εφαρμογή της συμπεριφορικής επιστήμης στην ενίσχυση της εργασιακής επίδοσης και της ευζωίας ατομικά, σε ομάδες και οργανισμούς. Απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα ψυχικής υγείας ή παθολογικά επίπεδα άγχους και δυσφορίας (Australian Psychological Society 2018).

Τι είναι το Coaching

Το Coachingαποτελεί την πρακτική εφαρμογή του κλάδου της CoachingΨυχολογίας τόσο εντός ιδιωτικών συνεδριών όσο και εντός οργανισμών και επιχειρήσεων στα πλαίσια της διοίκησης, της ηγεσίας και της ενδυνάμωσης του ανθρώπινου δυναμικού. Πιο συγκεκριμένα, το Coachingορίζεται ως εξής:

Το Coachingαποτελεί μια υποστηρικτική σχέση ανάμεσα σε έναν coachee(πελάτη) που ασκεί φυσική διοίκηση εντός ενός οργανισμού και ενός συμβούλου (consultant) που εφαρμόζει ένα εύρος από στρατηγικές  για να συμβάλλει στην επίτευξη στόχων που ορίστηκαν μέσα από τη συνεργασία τους (Kilburg, 1996)

Το Coachingείναι μια διαδικασία εστιασμένη στο αποτέλεσμα που ενθαρρύνει την αυτόνομη μάθηση μέσα από την συνεργατική στοχοθεσία, τον καταιγισμό ιδεών (brainstorming) και τον σχεδιασμό πλάνων (GreeneandGrant, 2006)

Τo Coachingείναι μια αναστοχαστική διεργασία ανάμεσα σε coachesκαι coacheesη οποία βοηθά και διευκολύνει τη θετική αλλαγή μέσα από τον διαρκή διάλογο με σκοπό την επίτευξη επαγγελματικών και προσωπικών στόχων (Lai, 2014)

Σύμφωνα με το Association for Coaching,το Coaching είναι μια διαλεκτική διαδικασία ανάπτυξης και μάθησης η οποία ενισχύει την επίγνωση, την επίτευξη στόχων και διευκολύνει την αλλαγή. Είναι μια συνεργατική και συστηματική διαδικασία, εστιασμένη στην λύση, προσανατολισμένη στο αποτέλεσμα κατά την οποία ο Coach διευκολύνει την ενίσχυση της απόδοσης στην εργασία, την απόκτηση της εμπειρίας, την αυτόνομη μάθηση και την προσωπική ανάπτυξη του coachee.

Σύμφωνα με το Hellenic Coaching Association / European Mentoring & Coaching Council, το Coaching είναι μια δημιουργική διεργασία που επιδιώκει να υποστηρίξει τους εμπλεκόμενους να αναπτυχθούν και να επιτύχουν τους στόχους που οι ίδιοι επιθυμούν. Μπορεί να εστιάζει τόσο σε άτομα όσο και σε ομάδες και ασχολείται με θέματα επαγγελματικής και προσωπικής εξέλιξης.

Σύμφωνα με το International Coach Federation, το Coaching είναι η σύμπραξη σε μία δημιουργική διαδικασία σκέψης που εμπνέει τους ανθρώπους να μεγιστοποιήσουν τις προσωπικές και επαγγελματικές τους δυνατότητες. Το Coaching είναι μια ξεχωριστή υπηρεσία που διαφέρει από την ψυχοθεραπεία, τη συμβουλευτική, το mentoring και την εκπαίδευση. Έχει αναδειχθεί σε μια σημαντική επιστήμη και πρακτική που απελευθερώνει και αναπτύσσει τις ικανότητες των ανθρώπων.

Τι είναι το Evidence-based Coaching

Tο evidence-based coaching είναι η επιστημονικά τεκμηριωμένη πρακτική κατά την οποία ο Coach, λαμβάνει αποφάσεις αξιοποιώντας με συνειδητό τρόπο την καλύτερη δυνατή γνώση που παρέχει η επιστημονική έρευνα, σε συνδυασμό με την εμπειρία του και το ιδιαίτερο προφίλ του πελάτη του. Δηλαδή, μέσα από την μελέτη και την εκπαίδευσή του, έχει διαμορφώσει ένα πλαίσιο αναφοράς από το οποίο αντλεί γνώση, την επεξεργάζεται και την συνθέτει με την εμπειρία του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πελάτη του, ώστε να λάβει αποφάσεις για το πώς θα ανταποκριθεί σε πραγματικό χρόνο (Grant & Stober, 2006).

Η κίνηση αυτή δημιουργήθηκε παράλληλα με τον κλάδο της Coaching Ψυχολογίας, ως απάντηση στην ποπ ψυχολογία, την ψευδο-επιστήμη και το ψευδο-coaching. Τα χαρακτηριστικά στοιχεία της ποπ ψυχολογίας και του pop life coaching είναι η επικράτηση μύθων για τον κόσμο και την ανθρώπινη φύση που παρουσιάζονται ως αδιάψευστες νομοτέλειες, η εγωκεντρική αντίληψη για τον εαυτό, μια επιπόλαιη, επιδερμική προσέγγιση της ευτυχίας, η αυτοπροβολή ανθρώπων που παρουσιάζονται ως «αυθεντίες», «διευκολυντές», «παρακινητές», «ομιλητές» και «γκουρού». Οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι, υιοθετώντας και τον τίτλο «Life Coach», απλώς πρόσθεσαν μια ετικέτα για να πουλήσουν την πραμάτεια τους. Πρόκειται για μια πολύ καλά οργανωμένη βιομηχανία, η οποία χρησιμοποίησε το LifeCoachingως μία ακόμη επιγραφή για να προωθήσει προϊόντα που ήδη προωθούσε. Το “pop  psychology” είναι ένα πεδίο όπου κυριαρχούν οι ατάκες, οι απόλυτες βεβαιότητες, η παρερμηνεία των ερευνητικών συμπερασμάτων. Παράγει ιδέες, όπως «πίστεψέ το και μπορείς», «10 εύκολοι τρόποι για να γίνετε το επίκεντρο της παρέας», «μυστικά επιτυχίας», «το επίκεντρο του κόσμου είναι ο εαυτός μου», «πώς να γίνετε ευτυχισμένοι», που αναδεικνύουν μια ψυχαναγκαστικού τύπου εμμονή περί επιτυχίας και ευτυχίας (Πετράς, 2015).

Το Coaching δεν είναι Ψυχοθεραπεία

Το Coaching απευθύνεται σε ανθρώπους χωρίς σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, δεν εστιάζει στην αντιμετώπιση ψυχικών διαταραχών και άλλων προβλημάτων συμπεριφοράς, δεν ταυτίζεται και δεν λειτουργεί ως υποκατάστατο της Ψυχοθεραπείας. Αποτελεί μια νέα μέθοδο ανάπτυξης, αλλαγής, επίτευξης στόχων και αύξησης της επίδοσης σε επαγγελματικό επίπεδο. Δεν αποτελεί μέθοδος ή μέρος ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης και δεν εφαρμόζεται σε ανθρώπους που χρειάζονται βοήθεια από ειδικούς ψυχικούς υγείας.

Σε ποιους απευθύνεται το Coaching ως υπηρεσία

Οι Coaches εφαρμόζουν τις γνώσεις τους στην ενίσχυση της εργασιακής επίδοσης και της επαγγελματικής ανάπτυξης συνολικά. Πιο συγκεκριμένα και ενδεικτικά, παρέχουν δυαδικές (οne-to-one) ή ομαδικές συνεδρίες (PalmerS., & WhybrowA., 2006):

  • Για να υποστηρίξουν ανθρώπους να αναπτύξουν αποτελεσματικές στρατηγικές για συγκεκριμένους στόχους, όπως για παράδειγμα στις παρουσιάσεις, στον συντονισμό ομάδων και την ηγεσία.
  • Για να υποστηρίξουν την επίτευξη στόχων προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης.
  • Να συμβάλλουν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση αποτελεσματικών προγραμμάτων Coachingσε οργανισμούς και επιχειρήσεις.

Το Coaching εφαρμόζεται σε στελέχη επιχειρήσεων, επαγγελματίες, επιστήμονες που επιθυμούν να θέσουν και να επιτύχουν στόχους, να αυξήσουν τις επιδόσεις τους, να καλλιεργήσουν δεξιότητες αυτορρύθμισης, δεξιότητες ηγεσίας, να σχεδιάσουν την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Παρέχεται σε δυαδικές ή ομαδικές συνεδρίες και δομημένα εργαστήρια.

Η εκπαίδευση και η πιστοποίηση στο Coaching.

Η εκπαίδευση στο Coaching εντάσσεται στην μη τυπική εκπαίδευση ενηλίκων και τη δια βίου μάθηση, ως ειδίκευση και επανακατάρτιση. Τα επαγγελματικά προγράμματα εκπαίδευσης διακρίνονται σε δύο κυρίως επίπεδα, του practitioner coach που περιλαμβάνουν από 150 έως 300 διδακτικές ώρες και του Master Coachπου περιλαμβάνουν περισσότερες από 500 διδακτικές ώρες. Διαρκούν συνήθως ένα έως δύο έτη και προβλέπουν υποχρεωτικά θεωρητική, βιωματική εκπαίδευση και πρακτική άσκηση με πελάτες.

Ως πιστοποίηση (certified coach) θεωρείται η επιτυχής ολοκλήρωση δομημένων και αναγνωρισμένων προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και επανακατάρτισης στο Coachingαπό αναγνωρισμένους φορείς. H ατομική διαπίστευση (individual accreditation) πιστοποιεί το επίπεδο εμπειρίας του Coachκαι παρέχεται από συλλόγους του κλάδου (AC, EMCC, ICF, ISCP, κοκ).

Οι εκπαιδεύσεις,  οι πιστοποιήσεις και διαπιστεύσεις συμβάλλουν στην δόμηση τους κλάδου ωστόσο είναι άτυπες (μη τυπική εκπαίδευση ενηλίκων) και δεν οδηγούν στην απόκτηση θεσμοθετημένων επαγγελματικών δικαιωμάτων. Οι σύλλογοι που υπάρχουν είναι ιδιωτικοί και δεν αποτελούν θεσμικώς αναγνωρισμένα νομικά πρόσωπα.

3. Οργάνωση & Διοίκηση

Το Athens Coaching Institute οργανώνεται, διοικείται και υλοποιεί το έργο του με την εξής δομή:

Διεύθυνση

Ο Διευθυντής και Νόμιμος Εκπρόσωπος της εταιρείας είναι υπεύθυνος και μεριμνά για την ορθή οργάνωση και λειτουργία της, την συμμόρφωση με το εθνικό και ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο, εποπτεύει διοικητικά και επιστημονικά, το έργο του AthensCoachingInstitute, τα στελέχη του (ψυχολόγο, εκπαιδευτές, διοικητικό προσωπικό), εκπροσωπεί το Athens Coaching Institute στις αρμόδιες ελληνικές αρχές, αποφασίζει και πραγματοποιεί τις απαραίτητες συνεργασίες με επιστημονικούς φορείς, επαγγελματικές ενώσεις και άλλα νομικά ή φυσικά πρόσωπα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συμβάλλοντας στην υλοποίηση του στρατηγικού σκοπού της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα:

  • Σχεδιάζει τις υπηρεσίες, τα προγράμματα και τα σεμινάρια επαγγελματικής εκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη τη σύγχρονη επιστημονική έρευνα και τις ανάγκες του κλάδου. Ορίζει τους εκπαιδευτικούς στόχους, το περιεχόμενο, τις μεθόδους και το χρονοδιάγραμμα των διδασκαλιών.
  • Επιλέγει τα στελέχη και εποπτεύει τη λειτουργία της Γραμματείας, ορίζει το αντικείμενο των εργασιών της και υποστηρίζει διοικητικά την υλοποίηση του έργου της.
  • Επιλέγει και διευθύνει την ομάδα των εκπαιδευτών, ορίζει τα προαπαιτούμενα κριτήρια επιλογής, μεριμνά για την διαρκή τους επιμόρφωση, υποστηρίζει διοικητικά και επιστημονικά το έργο τους σε τακτικές συναντήσεις, ατομικά και ομαδικά.
  • Ορίζει τα κριτήρια συμμετοχής στα προγράμματα και τα σεμινάρια επαγγελματικής εκπαίδευσης και πραγματοποιεί τις συνεντεύξεις γνωριμίας και επιλογής εκπαιδευόμενων όπου αυτό απαιτείται.
  • Εποπτεύει την υλοποίηση των προγραμμάτων και των σεμιναρίων, φροντίζει και παρεμβαίνει όπου απαιτείται, υλοποιώντας τις αναγκαίες αλλαγές.
  • Εποπτεύει την πρακτική άσκηση των εκπαιδευόμενων, υποστηρίζει και καθοδηγεί την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσης και πιστοποίησής τους.
  • Αξιολογεί και αποφασίζει για την επιτυχή ή ανεπιτυχή φοίτηση του κάθε εκπαιδευόμενου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτές και σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζονται στον εσωτερικό κανονισμό και τους επιμέρους όρους κάθε προγράμματος ή σεμιναρίου. Υπογράφει τα σχετικά έγγραφα και πιστοποιητικά απόκτησης προσόντων.
  • Για την διευκόλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, διατηρεί «ώρες γραφείου» στις οποίες, οι εκπαιδευόμενοι επικοινωνούν άμεσα, τηλεφωνικά με τη διεύθυνση για ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευσή τους. Οι «ώρες γραφείου» ορίζονται κάθε χρόνο σύμφωνα με το πρόγραμμα εργασιών του AthensCoachingInstituteκαι κοινοποιούνται στους εκπαιδευόμενους κατά την εγγραφή τους. Η επικοινωνία με τους εκπαιδευόμενους ορίζεται σε εβδομαδιαία βάση, εντός των εργάσιμων ημερών και διαρκεί δύο ώρες.

Γραμματεία Εκπαίδευσης

Η Γραμματεία λειτουργεί ως εκτελεστική διοίκηση και εκπροσωπεί τη διεύθυνση όπου αυτό απαιτείται, εσωτερικά και εξωτερικά της εταιρείας.  Βρίσκεται σε άμεση και καθημερινή συνεργασία με τη Διεύθυνση, διεκπεραιώνει διοικητικά και επιβλέπει πρωτοβάθμια την επικοινωνία της εταιρείας, την υλοποίηση των προγραμμάτων και των σεμιναρίων και συντονίζει τα ραντεβού του Ψυχολόγου. Μεριμνά για την έκδοση των παραστατικών και διατηρεί τα απαραίτητα αρχεία σύμφωνα με τον νόμο περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Ενημερώνει τη Διεύθυνση για τη συνολική πορεία των εργασιών της εταιρείας.

  • Υποστηρίζει διοικητικά την υλοποίηση των προγραμμάτων και σεμιναρίων.
  • Υλοποιεί τις διαδικασίες εγγραφής στα προγράμματα και τα σεμινάρια. Υποδέχεται τους ενδιαφερόμενους και πραγματοποιεί την αναγκαία ενημέρωση, αξιολογεί τα τυπικά προσόντα των ενδιαφερόμενων και υλοποιεί τα ραντεβού για τις συνεντεύξεις γνωριμίας και επιλογής.
  • Μεριμνά για την υπογραφή των επιμέρους συμφωνητικών και την κοινοποίηση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας στους εκπαιδευόμενους, εκδίδει τα παραστατικά παροχής υπηρεσιών, δημιουργεί τους λογαριασμούς των εκπαιδευόμενων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα εκπαίδευσης και συντάσσει τα απουσιολόγια.
  • Γνωρίζει και κοινοποιεί τις ημερομηνίες των μαθημάτων και τους εκπαιδευτικούς στόχους κάθε ενότητας των προγραμμάτων στους εκπαιδευόμενους.
  • Γνωρίζει συνολικά και λεπτομερώς το περίγραμμα των προγραμμάτων και των σεμιναρίων, ενημερώνει κάθε ενδιαφερόμενο και απαντά στα αιτήματα των εκπαιδευόμενων κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους.
  • Μεριμνά για την προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού κάθε μαθήματος σε συνεργασία με τους εκπαιδευτές.
  • Διατηρεί αρχείο εκπαιδευόμενων με στοιχεία επικοινωνίας, τον αριθμό απουσιών και την επίδοσή τους, σύμφωνα με το νόμο περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.
  • Υποδέχεται και διεκπεραιώνει τα μηνύματα και τις κλήσεις πελατών.
  • Ενημερώνει την διεύθυνση για θέματα που χρήζουν την παρέμβασή της.
  • Ορίζει και συντονίζει τα ραντεβού με τη Διεύθυνση και τα στελέχη της Εταιρείας.

Ψυχολόγος

Ο Ψυχολόγος υλοποιεί τις συνεδρίες με ιδιώτες, στελέχη και οργανισμούς. Συμβουλεύει και υποστηρίζει το έργο των εκπαιδευτών και στηρίζει τους εκπαιδευόμενους όπου αυτό απαιτηθεί. Πραγματοποιεί διδασκαλίες και υποστηρίζει την απόκτηση επιδεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων. Διατηρεί και διαφυλάττει το εμπιστευτικό των ειδικών δεδομένων που λαμβάνει από τις συνεδρίες και το μοιράζεται μερικώς και όπου αυτό απαιτείται με τη διοίκηση, σύμφωνα με τον νόμο. Η θέση καλύπτεται από Ψυχολόγο με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από τις ελληνικές αρχές, μεταπτυχιακή εκπαίδευση στην Ψυχολογία ή στις Κοινωνικές / Ανθρωπιστικές Επιστήμες ή στις Πολιτισμικές Σπουδές, κατάρτιση και εμπειρία στο Coaching, την Ψυχοθεραπεία και την Εκπαίδευση Ενηλίκων.

Εκπαιδευτές

Οι Εκπαιδευτές υλοποιούν τις διδασκαλίες στα προγράμματα και τα σεμινάρια, ευθυγραμμισμένοι με τις αρχές, τους κανόνες του AthensCoachingInstituteκαι τους εκπαιδευτικούς στόχους που ορίζονται από τη Διεύθυνση. Βρίσκονται σε διαρκή συνεργασία με τη Διεύθυνση και συμμετέχουν ενεργά στις τακτικές και έκτακτες συναντήσεις εργασίας κατά τις οποίες συντονίζεται το εκπαιδευτικό έργο του Κέντρου. Ο ρόλος του εκπαιδευτή στην μη τυπική εκπαίδευση ενηλίκων και συγκεκριμένα στον κλάδο του Coachingείναι ιδιαίτερος και διαφέρει από παραδοσιακά μοντέλα μεταφοράς γνώσης μέσω της προφορικής διδασκαλίας. Οι Εκπαιδευτές:

  • Είναι υπεύθυνοι και συντονίζουν τις διδασκαλίες.
  • Διευθύνουν και υποστηρίζουν τους “facilitators” (διευκολυντές).
  • Μεριμνούν για την τήρηση του απουσιολογίου.
  • Συντονίζουν την είσοδο και την έξοδο από το μάθημα σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό.
  • Παρουσιάζουν τους εκπαιδευτικούς στόχους στους εκπαιδευόμενους.
  • Παραδίδουν την θεωρία, ενθαρρύνουν και συντονίζουν τον ανοιχτό διάλογο.
  • Ενθαρρύνουν την συμμετοχή των εκπαιδευόμενων στις απαραίτητες ασκήσεις.
  • Πραγματοποιούν προσομοιώσεις τεχνικών και δεξιοτήτων.
  • Πλαισιώνουν και εποπτεύουν τις μεθόδους εκμάθησης δίνοντας τις απαραίτητες οδηγίες.
  • Αξιολογούν την επίδοση των εκπαιδευόμενων και δίδουν την απαραίτητη ανατροφοδότηση όπου αυτό απαιτείται.
  • Εποπτεύουν και αξιολογούν την τήρηση των κανόνων ηθικής και δεοντολογίας κατά τη διάρκεια των μαθημάτων που ορίζονται από τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας.
  • Μεριμνούν για την επιτυχή ολοκλήρωση της διδασκαλίας υλοποιώντας παρεμβάσεις που κρίνουν απαραίτητες.
  • Διαφυλάσσουν τις πληροφορίες και τα προσωπικά δεδομένα που λαμβάνουν άμεσα ή έμμεσα κατά την τέλεση των καθηκόντων τους.
  • Σέβονται τον τρόπο και τον χρόνο που μαθαίνει κάθε ενήλικας ατομικά μεριμνώντας παράλληλα για τις ανάγκες της ομάδας συνολικά.

Οι θέσεις των Εκπαιδευτών καλύπτονται από άτομα ανώτατης εκπαίδευσης οποιουδήποτε κλάδου, με εξειδικευμένη κατάρτιση και εμπειρία στον κλάδο του Coachingκαι της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που έχουν αναλάβει με επιτυχία τον ρόλο του «Facilitator» για τουλάχιστον 6 μήνες στα πλαίσια της πρακτικής τους εξάσκησης ως υποψήφιοι εκπαιδευτές. Η είσοδος νεών Εκπαιδευτών στο δυναμικό του Athens Coaching Institute υλοποιείται κατόπιν επιτυχούς συμμετοχής σε διαδικασίες αξιολόγησης που ορίζονται από τη Διεύθυνση.

Ο ρόλος του «Facilitator» (Διευκολυντής).

O ρόλος απευθύνεται σε απόφοιτους του Κέντρου που επιθυμούν να καλλιεργήσουν εκπαιδευτικές δεξιότητες και να εργαστούν ως εκπαιδευτές ενηλίκων στο αντικείμενο του Coaching & της Coaching Ψυχολογίας. Στα προγράμματα και τα σεμινάρια προβλέπεται ο ρόλος του διευκολυντή που υποστηρίζει το έργο του Εκπαιδευτή σύμφωνα με τις οδηγίες του τελευταίου. Ο “Facilitator” υποστηρίζει τους εκπαιδευόμενους στις βιωματικές ασκήσεις και τα παιχνίδια ρόλων, ενθαρρύνει την ενεργητική συμμετοχή τους, μοιράζεται μαζί τους την εμπειρία του ως εκπαιδευόμενου και ως επαγγελματία με σκοπό να ενισχύσει την μάθηση και την καλλιέργεια των αναγκαίων επιδεξιοτήτων. Η θέση του “Facilitator” είναι εθελοντική και καλύπτεται στα πλαίσια μαθητείας και πρακτικής εξάσκησης πεδίου. Οι Διευκολυντές δεσμεύονται εξίσου από τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, διαφυλάσσουν τις πληροφορίες και τα προσωπικά δεδομένα που λαμβάνουν άμεσα ή έμμεσα κατά την μαθητεία τους.

4. Προγράμματα Εκπαίδευσης & Σεμινάρια: Γενικό Πλαίσιο.

Το Athens Coaching Institute παρέχει ολοκληρωμένα προγράμματα απόκτησης εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων στο επίπεδο του Practitioner Coach & του Master Practitioner Coach καθώς και ειδικά εργαστήρια επιμόρφωσης «Masterclasses» για πιο έμπειρους επαγγελματίες.

Προγράμματα εκπαίδευσης:

  • Diploma in Evidence-based Coaching, EMCC & AC Accredited: Διπλά πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης στο επιστημονικά τεκμηριωμένο Coaching, στο επίπεδο του Practitioner Coach, δηλαδή του επαγγελματία Coach (250 ώρες). Απευθύνεται σε στελέχη, διευθυντές ανθρώπινου δυναμικού, εκπαιδευτές ενηλίκων, συμβούλους επιχειρήσεων, ψυχολόγους, κοινωνικούς επιστήμονες που επιθυμούν να εργαστούν στον κλάδο να ασκήσουν το Coaching.
  • Diploma in Health & Wellness Coaching, ELMO, AC & CMA Accredited: Τριπλά πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης στο Health Coaching, στο επίπεδο του Professional  / Practitioner Coach (150 ώρες), αποκλειστικά για επαγγελματίες υγείας (Ιατρούς, Διατροφολόγους, Ψυχολόγους, Φαρμακοποιούς, Κοιν. Λειτουργούς) με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος που επιθυμούν να ασκήσουν το HealthCoachingεντός της ειδικότητάς τους.
  • Advanced Diploma in Coaching Mastery, EMCC& AC Accredited (αναμένεται): Πιστοποιημένο διετές πρόγραμμα μετεκπαίδευσης στο Coachingστο επίπεδο του MasterCoach(1800 ώρες). Απευθύνεται σε επαγγελματίες που έχουν ολοκληρώσει την βασική τους εκπαίδευση στο PractitionerLevel(τουλάχιστον 150 ωρών) σε αναγνωρισμένο φορέα εκπαίδευσης ενηλίκων και διαθέτουν τουλάχιστον 500 ώρες πρακτικής.

Ειδικά σεμινάρια “Masterclasses”:

Κάθε Masterclass στοχεύει στην απόκτηση προχωρημένων γνώσεων και δεξιοτήτων σε συγκεκριμένα θέματα. Περιλαμβάνει νέα εργαλεία και μοντέλα από την σύγχρονη επιστημονική έρευνα και απευθύνεται σε έμπειρους επαγγελματίες. Οι θεματικές αφορούν πάντοτε συγκεκριμένα, πραγματικά ζητήματα που καλείται να επιλύσει ο επαγγελματίας εντός της εργασίας του. Απευθύνονται σε Coaches, στελέχη επιχειρήσεων, διευθυντές ανθρώπινου δυναμικού, ψυχολόγους, θεραπευτές, εκπαιδευτές ενηλίκων, κοιν. επιστήμονες.

  • Positive Psychology Coaching Masterclass: Μετεκπαίδευση και εξειδίκευση στη χρήση εργαλείων της Θετικής Ψυχολογίας στο Coaching, το Mentoring & το Management. Έμφαση δίδεται στην μέτρηση των Δυνάμεων μέσα από ψυχομετρικά εργαλεία και στην αξιοποίηση τους στην εργασία.
  • Polarity Coaching MasterclassΜετεκπαίδευση και εξειδίκευση στο PolarityCoachingμε εφαρμογή στην Ηγεσία, τη Διοίκηση, το Coachingκαι την προσωπική ανάπτυξη. Έμφαση δίδεται στην χαρτογράφηση των πολικοτήτων (δομικών αντιθέσεων) στις οποίες εγκλωβίζεται ο Coachee και σε μοντέλα αποτελεσματικής διαχείρισης.
  • Procrastination Coaching Masterclass: Μετεκπαίδευση και εξειδίκευση στην διαχείριση της αναβλητικότητας με εφαρμογή στην Ηγεσία, τη Διοίκηση το Coachingκαι την προσωπική ανάπτυξη. Έμφαση δίδεται στα εννοιολογικά εργαλεία κατανόησης αυτής της συμπεριφοράς, σε μοντέλα και τεχνικές διαχείρισης που μπορούν να εφαρμοστούν εντός και εκτός του εργασιακού περιβάλλοντος.
  • Marketing Skills for CoachesΜετεκπαίδευση και επιμόρφωση επαγγελματιών Coaches, Mentors & Consultants στις βασικές αρχές Marketing και επαγγελματικής ανάπτυξης. Έμφαση δίδεται στην δημιουργία ενός αποτελεσματικού πλάνου που θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κλάδου μας.

5. Η Εκπαίδευση στο Athens Coaching Institute ΚεΔιΒιΜ1: αρχές, κανόνες, όροι συμμετοχής.

Συμφωνητικό εγγραφής

Κατά την εγγραφή τους στα προγράμματα και τα σεμινάρια, οι εκπαιδευόμενοι υπογράφουν το αντίστοιχο συμφωνητικό, στο οποίο περιγράφονται οι επιμέρους, εκπαιδευτικοί και οικονομικοί όροι συμμετοχής.

Επιλογή συμμετεχόντων

Στα προγράμματα και τα σεμινάρια συμμετέχουν ενήλικες που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα, κατόπιν αξιολόγησης των εκπαιδευτικών τους αναγκών. Τα απαιτούμενα προσόντα και οι διαδικασίες αξιολόγησης (συνέντευξη) ορίζονται από τη Διεύθυνση του Κέντρου σύμφωνα με τις αρχές της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων (Γιαννακοπούλου, 2014), των διεθνών προτύπων επαγγελματικής πιστοποίησης του κλάδου και ανακοινώνονται για κάθε πρόγραμμα ξεχωριστά στην ιστοσελίδα του Κέντρου. Το Athens Coaching Institute διατηρεί το δικαίωμα να αρνηθεί την εγγραφή ενδιαφερομένου κατόπιν αξιολόγησης των προσόντων και των εκπαιδευτικών του αναγκών χωρίς καμία ευθύνη ή υποχρέωση.

Διδακτέα ύλη, όροι συμμετοχής και επιλογή εκπαιδευόμενων.

Η διδακτέα ύλη, τα προαπαιτούμενα εγγραφής και επιτυχούς ολοκλήρωσης, το χρονοδιάγραμμα και οι εκπαιδευτές κάθε προγράμματος και σεμιναρίου ορίζονται κάθε χρόνο από τη Διεύθυνση και ανακοινώνονται στην σχετική ιστοσελίδα του Κέντρου. Το Athens Coaching Institute διατηρεί το δικαίωμα ν` αξιολογεί την εξέλιξη της μαθησιακής διαδικασίας κάθε προγράμματος ή σεμιναρίου σύμφωνα με τα πρότυπα της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων και τα πρότυπα πιστοποίησης προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης του κλάδου (Association for Coaching, European Mentoring & Coaching Council) και να αλλάζει μέρος της διδακτέας ύλης και των επιμέρους διδασκαλιών, εφόσον το θεωρήσει αναγκαίο για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων χωρίς καμία ηθική ή οικονομική υποχρέωση προς τους εκπαιδευόμενους.

Μεθοδολογία εκπαίδευσης

Τα προγράμματα και τα σεμινάρια περιλαμβάνουν, διαλέξεις, καταιγισμό ιδεών, ανοιχτούς διαλόγους, προβολή διαφανειών, προβολή ταινιών, ασκήσεις ατομικού και ομαδικού αναστοχασμού, δημιουργία ομάδων μελέτης, παρουσιάσεις περιπτώσεων, προσομοιώσεις συνεδριών, επίδειξη τεχνικών, παιχνίδια ρόλων, βιωματικές ασκήσεις καλλιέργειας δεξιοτήτων και πρακτική εξάσκηση εντός τάξης. Όλες οι βιωματικές ασκήσεις, οι προσομοιώσεις συνεδριών και τα παιχνίδια ρόλων έχουν αποκλειστικά εκπαιδευτικό χαρακτήρα, δεν αποτελούν πραγματικές συνεδρίες και δεν υποκαθιστούν την επίσκεψη σε ειδικούς επαγγελματίες. Οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να λειτουργούν υποστηρικτικά ο ένας προς τον άλλον χωρίς να προσδοκούν δικό τους όφελος από το Coaching, χωρίς να κρίνουν και να σχολιάζουν την επίδοση των άλλων.

Ενεργητική συμμετοχή & Αποτελεσματικότητα

Η εκπαίδευση στο Coachingαποσκοπεί στην απόκτηση πρακτικών δεξιοτήτων, στόχος που αποτελεί έναν από τους πιο απαιτητικούς στην εκπαίδευση ενηλίκων καθώς απαιτεί χρόνο και βέβαια, την ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων (Jarvis, 2004). Το Κέντρο ανταποκρίνεται στις αρχές και το πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων, αξιοποιώντας την επαγγελματική και προσωπική εμπειρία των συμμετεχόντων, τις γνώσεις και τις πεποιθήσεις τους, τις μέχρι τώρα διαμορφωμένες στάσεις τους με σκοπό να ενθαρρύνει την ουσιαστική εμπλοκή τους στη διαδικασία της μάθησης και τον μετασχηματισμό τους σύμφωνα με τις θεωρίες της μετασχηματίζουσας μάθησης και της ανδραγωγικής (Αθανασίου, Μπαλντούρας, Παναούρα: 2014; Abela: 2009). Η αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης συσχετίζεται με τον βαθμό της ενεργητικής συμμετοχής των ενηλίκωνστη μαθησιακή διαδικασία και της ατομικής τους πρωτοβουλίας να ανταποκριθούν στο πλαίσιο (Γιαννακοπούλου, 2014).

Πρακτική άσκηση εκτός τάξης

Για την επιτυχή ολοκλήρωση της των προγραμμάτων και των σεμιναρίων απαιτείται η πρακτική άσκηση των τελειόφοιτων υπό την εποπτεία έμπειρων επαγγελματιών και εκπαιδευτών. Κατά την πρακτική άσκηση, οι εκπαιδευόμενοι ακολουθούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών όπως αυτές διατυπώνονται στο σχετικό πλαίσιο για κάθε πρόγραμμα εκπαίδευσης. Οι αποφάσεις για τις τεχνικές και την στάση τους εντός της πρακτικής άσκησης, λαμβάνονται από τους ίδιους. Οι εκπαιδευόμενοι που ασκούνται με εθελοντές, μεριμνούν για τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων τα οποία μοιράζονται οι εθελοντές, δεν τα μοιράζονται με τρίτους και αξιοποιούν μόνον τις αναγκαίες πληροφορίες για την σύνταξη της εργασίας τους. Οι εκπαιδευόμενοι σέβονται την προσωπικότητα και τα ιδιαίτερα ατομικά χαρακτηριστικά τον εθελοντών, συμπεριφέρονται με ευγένεια και ουδετερότητα απέναντι στις επιλογές και τον χαρακτήρα τους. Σε περίπτωση παραπόνων από τους εθελοντές προς τη Διεύθυνση ή ανάρμοστης συμπεριφοράς εκ μέρους του εκπαιδευόμενου, το Κέντρο διατηρεί το δικαίωμα να διακόψει την πρακτική άσκηση του εκπαιδευόμενου και να τον αποβάλλει από το πρόγραμμα.

Το AthensCoachingInstituteορίζει για κάθε πρόγραμμα ξεχωριστά, τα προαπαιτούμενα συμμετοχής στην πρακτική άσκηση (κατάθεση εργασιών, συμμετοχή σε παιχνίδια ρόλων, προβλεπόμενος αριθμός απουσιών από τα μαθήματα, επιτυχής γραπτή εξέταση). Σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευόμενος δεν ικανοποιεί τα προαπαιτούμενα, δεν μπορεί να συμμετέχει στην πρακτική άσκηση. Δίδεται παράταση μέχρι και ένα έτος για να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί η πρακτική άσκηση. Μετά το πέρας του ενός έτους, η συμμετοχή των εκπαιδευόμενων κηρύσσεται ανεπιτυχής εκτός από περιπτώσεις που αναφέρονται παρακάτω. Οι επίδοση των εκπαιδευόμενων αξιολογείται με κριτήρια που ορίζονται επιμέρους σε κάθε πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Ηθική και Δεοντολογία

Οι εκπαιδευόμενοι, οι διευκολυντές, καθώς και όλοι όσοι συμμετέχουν στην μαθησιακή διαδικασία με οποιονδήποτε τρόπο, οφείλουν να σέβονται όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής ομάδας, να ευθυγραμμίζονται με τις οδηγίες των εκπαιδευτών, να αποδέχονται και να διαχειρίζονται με σεβασμό και διακριτικότητα τον τρόπο που κάθε ενήλικας μαθαίνει, τις διαφορετικές προσωπικότητες, ζητήματα φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, θρησκευτικής πίστης και πολιτικών αντιλήψεων. Συμπεριφορές και στάσεις που προκαλούν, προσβάλουν ή εκφράζουν ρατσιστικές απόψεις, δεν γίνονται αποδεκτές. Η Διεύθυνση του Κέντρου διατηρεί το δικαίωμα, σε περιπτώσεις που η ίδια κρίνει ότι καταπατήθηκαν οι κανόνες ηθικής και δεοντολογίας, να διακόψει μονομερώς την συνεργασία με οποιοδήποτε συμμετέχοντα χωρίς να επιστρέψει τα καταβεβλημένα δίδακτρα και χωρίς άλλη ηθική ή οικονομική υποχρέωση.

Ώρα προσέλευσης – απουσίες

Για κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα και σεμινάριο, ανακοινώνονται οι ημερομηνίες, ώρες διεξαγωγής, καθώς και οι ώρες των διαλλειμάτων. Οι εκπαιδευόμενοι προσέρχονται στο μάθημα, 15 λεπτά πριν την ώρα έναρξης. Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης από την προβλεπόμενη ώρα έναρξης, οι εκπαιδευόμενοι δεν επιτρέπεται να εισέλθουν στην αίθουσα για να μην διακόψουν ή αναστατώσουν την μαθησιακή διαδικασία σύμφωνα με τα πρότυπα της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων (Γιαννακοπούλου, 2014). Ο εκπαιδευτής θα ανοίξει την πόρτα σε όσους έτυχε να καθυστερήσουν, με δική του πρωτοβουλία, εντός των πρώτων 30 λεπτών του μαθήματος.  Όσοι εκπαιδευόμενοι καθυστερήσουν άνω των 30 λεπτών, θα εισέλθουν τις ώρες των διαλλειμάτων που προβλέπονται σε κάθε πρόγραμμα. Στην αίθουσα διδασκαλίας υπάρχει παρουσιολόγιο το οποίο υπογράφουν οι εκπαιδευόμενοι κατά την έναρξη του μαθήματος. Ως απουσία προσμετράται η προσέλευση πέραν των 30 λεπτών από την  ώρα έναρξης και η αποχώρηση νωρίτερα των 15 λεπτών από την ώρα λήξης του μαθήματος.

Χρήση κινητών τηλεφώνων εντός της αίθουσας διδασκαλίας

Κατά τις ώρες της διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων, παρά μόνον κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων. Οι τηλεφωνικές συσκευές παραμένουν σε σίγαση, αποθηκευμένες, για να μην εμποδίζουν την μαθησιακή διαδικασία. Σε περιπτώσεις προσωπικής ή επαγγελματικής ανάγκης, οι συμμετέχοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα, αφού ενημερώσουν τον εκπαιδευτή, πριν την έναρξη του μαθήματος.

Τρόφιμα και ποτά εντός της αίθουσας διδασκαλίας

Κατά τις ώρες διδασκαλίας, δεν επιτρέπεται η χρήση τροφίμων και ποτών. Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν ωστόσο να έχουν μαζί τους νερό και καφέ, με δική τους πρωτοβουλία. Τα δίδακτρα καλύπτουν τη συμμετοχή τους στις διδασκαλίες, τις ασκήσεις, τις εποπτείες, την αξιολόγηση και όχι την παροχή τροφίμων ή ποτών κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

Προαπαιτούμενα ολοκλήρωσης

Για την επιτυχή ολοκλήρωση των προγραμμάτων και σεμιναρίων, το AthensCoachingInstituteορίζει συγκεκριμένα προαπαιτούμενα, τα οποία μπορούν να περιλαμβάνουν: την ενεργή συμμετοχή του εκπαιδευόμενου, εξωτερική αξιολόγηση επίδοσης, γραπτά τεστ μέσω διαδικτύου (onlinetest), γραπτές εργασίες, τελική εξέταση, ηχογράφηση συνεδριών, μελέτες περίπτωσης (case studies), βιωματικές ασκήσεις πρακτικής εξάσκησης σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Τα προαπαιτούμενα ολοκλήρωσης ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου και περιλαμβάνονται στο συμφωνητικό εγγραφής.

Απομαγνητοφώνηση συνεδριών & εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων

Στα προγράμματα και σεμινάρια επαγγελματικής εκπαίδευσης και επανακατάρτισης μεγάλης διάρκειας, προβλέπεται η διαδικασία της μαγνητοφώνησης εκπαιδευτικών συνεδριών μεταξύ των μελών της ομάδας. Μία από αυτές αξιολογείται από εξωτερικό αξιολογητή, εξωτερικό συνεργάτη του Κέντρου που δεν ανήκει στην ομάδα των Εκπαιδευτών. Οι εκπαιδευόμενοι υποχρεούνται άνευ ετέρου να τηρούν τους κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων, την πολιτική προστασίας και ασφάλειας δεδομένων του Κέντρου και να υπογράφουν τις σχετικές συμβάσεις για τη μαγνητοφώνηση, αλλά και τη χρήση του υλικού για τη σύνταξη σύντομης εργασίας.

Ανεπιτυχής φοίτηση

Σε περίπτωση που ο εκπαιδευόμενος δεν ανταποκριθεί στα προαπαιτούμενα που ορίζονται για κάθε πρόγραμμα είτε ανταποκριθεί μη επαρκώς σύμφωνα με τη τεκμηριωμένη γνώμη των εκπαιδευτών και του εξωτερικού αξιολογητή, δεν μπορεί να ολοκληρώσει το πρόγραμμα και δεν λαμβάνει το αντίστοιχο πιστοποιητικό. Το Athens Coaching Institute δίδει παράταση στο χρονοδιάγραμμα και υποστηρίζει κάθε συμμετέχοντα με σκοπό την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσής του. Ωστόσο, δεν μπορεί να δοθεί παράταση μεγαλύτερη από ένα έτος. Σε περίπτωση ανεπιτυχούς ολοκλήρωσης, δεν επιστρέφονται τα δίδακτρα που έχουν καταβληθεί. Σε περίπτωση ανάρμοστης και προκλητικής συμπεριφοράς κατά την κρίση της διοίκησης του AthensCoachingInstitute, η φοίτηση κηρύσσεται ανεπιτυχής μονομερώς χωρίς καμία οικονομική υποχρέωση προς τον εκπαιδευόμενο. Ειδική μέριμνα προβλέπεται σε περιπτώσεις απώλειας αγαπημένων προσώπων, απώλειας εργασίας ή εγκυμοσύνης σε συνεννόηση με την διοίκηση.

Πολιτική ακυρώσεων

Σε περίπτωση απροειδοποίητης διακοπής των προγραμμάτων εκπαίδευσης ή των σεμιναρίων με υπαιτιότητα του AthensCoachingInstitute, επιστρέφονται στους συμμετέχοντες τα χρήματα που έχουν καταβληθεί. Σε περίπτωση διακοπής με απόφαση ή υπαιτιότητα του εκπαιδευόμενου, δεν επιστρέφονται τα καταβεβλημένα ποσά. Η εγγραφή των εκπαιδευόμενων επιβεβαιώνεται μόνον με την καταβολή των διδάκτρων σύμφωνα με την οικονομική πολιτική του AthensCoachingInstitute, όπως αυτή ανακοινώνεται για κάθε πρόγραμμα και σεμινάριο ξεχωριστά. Σε περίπτωση ακύρωσης εγγραφής 30 ημέρες πριν την έναρξη του προγράμματος ή του σεμιναρίου επιστρέφεται το 100% του καταβεβλημένου ποσού, 15 ημέρες πριν την έναρξη επιστρέφεται το 50% του καταβεβλημένου ποσού. Για ακυρώσεις μετά το πέρας των 15 ημερών πριν την έναρξη, επιστρέφονται τα χρήματα μόνον με αντικατάσταση της θέσης από άλλον εκπαιδευόμενο με μέριμνα του προσώπου που ακυρώνει την συμμετοχή του.

Ερωτήματα και ζητήματα που αφορούν το πλάνο εκπαίδευσης

Για ερωτήματα και ζητήματα που αφορούν το πλάνο και το χρονοδιάγραμμα της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευόμενοι μπορούν: α) να συμβουλεύονται τους Εκπαιδευτές εντός της αίθουσας διδασκαλίας κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων και όχι κατά τη διάρκεια του μαθήματος β) να επικοινωνούν με τη Γραμματεία τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διατυπώνοντας διευκρινιστικές ερωτήσεις αναφορικά με το περίγραμμα των προγραμμάτων και των σεμιναρίων, το χρονοδιάγραμμα και τα απαιτούμενα επιτυχούς ολοκλήρωσης.

Επικοινωνία με τον Επιστημονικό & Εκπαιδευτικό υπεύθυνο

Υπεύθυνος των προγραμμάτων και των σεμιναρίων είναι ο Διευθυντής του Athens Coaching Institute. Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να επικοινωνούν άμεσα με τον Διευθυντή του Κέντρου στις προβλεπόμενες «ώρες γραφείου» και στα τηλέφωνα που ανακοινώνονται από την Γραμματεία κατά την εγγραφή τους.

Διαδικασία παραπόνων

Κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί να εκφράσει οποιοδήποτε παράπονο ή δυσκολία του αναφορικά με την εκπαιδευτική διαδικασία. Αρχικά, ενημερώνεται ο Εκπαιδευτής χωρίς να διακόπτεται η διδασκαλία και, εφόσον κριθεί αναγκαίο από τον Εκπαιδευτή, το ζήτημα παραπέμπεται στη Διεύθυνση προς επίλυση και διευθέτηση.

Οφέλη και δυσκολίες της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων

Κατά τη συμμετοχή τους στις βιωματικές ασκήσεις, τα παιχνίδια ρόλων και τις εκπαιδευτικές συνεδρίες που πραγματοποιούνται σε υποομάδες, δυάδες και τριάδες στα πλαίσια των προγραμμάτων και σεμιναρίων, οι εκπαιδευόμενοι μπορεί να ωφεληθούν ατομικά ως ενήλικες, αποκτώντας γνώσεις που συμβάλλουν στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Ταυτόχρονα ωστόσο, μπορεί να αναδυθούν εσωτερικά εμπόδια και δυσκολίες κατά τη μάθηση σε γνωσιακό, συμπεριφορικό ή συναισθηματικό επίπεδο που συνδέονται με την προσωπικότητα και την ψυχολογία του εκπαιδευόμενου (Rogers, 2001). Η εκπαιδευτική διαδικασία στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων και επιδεξιοτήτων, δεν αποσκοπεί στη συμβουλευτική επαγγελματικής ανάπτυξης ή στην αποκατάσταση ατομικών ψυχολογικών δυσκολιών και δεν υποκαθιστά με κανέναν τρόπο τις υπηρεσίες αυτές. Το Κέντρο δεν αξιολογεί, δεν γνωρίζει και δεν δύναται να γνωρίζει και δεν φέρει οποιαδήποτε ευθύνη για τις εμπειρίες, τις δυνάμεις ή τα εσωτερικά εμπόδια και τις ψυχολογικές δυσκολίες του κάθε εκπαιδευόμενου. Ο σκοπός των συνεδριών Coachingπου υλοποιούνται στα πλαίσια των προγραμμάτων και σεμιναρίων είναι αποκλειστικά εκπαιδευτικός λειτουργώντας καθοριστικά στην επαγγελματική εκπαίδευση των συμμετεχόντων, δεν αποτελούν πραγματικές συνεδρίες και δεν υποκαθιστούν την επίσκεψη σε εξειδικευμένους επαγγελματίες.

Προσωπικά Δεδομένα

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, λόγω της ίδιας της μεθοδολογίας (παιχνίδια ρόλων, μελέτη περιπτώσεων, πρακτική άσκηση, εξάσκηση εντός τάξης, κλπ) οι εκπαιδευόμενοι συγκατατίθενται ρητά στο ότι:

  • Θα συζητήσουν ζητήματα που αφορούν την δική τους επαγγελματική ή/και προσωπική τους ανάπτυξη και θα μοιραστούν ως έναν βαθμό προσωπικά τους δεδομένα.
  • Θα αποκτήσουν πληροφορίες που αφορούν κάποια από τα προσωπικά δεδομένα των άλλων εκπαιδευόμενων.
  • Θα αποκτήσουν πληροφορίες που αφορούν κάποια από τα προσωπικά δεδομένα των εθελοντών με τους οποίους θα εξασκηθούν στην πρακτική τους άσκηση εκτός τάξης.

και δεσμεύονται ότι είναι υπεύθυνοι να διαφυλάξουν τα δεδομένα για τα οποία θα λάβουν γνώση, δεν θα τα μοιραστούν με τρίτους και δεν θα τα εκμεταλλευθούν με κανέναν τρόπο.

Απλά προσωπικά στοιχεία των συμμετεχόντων συλλέγονται από το Κέντρο με αποκλειστικό σκοπό την χρήση τους για τις ανάγκες επικοινωνίας και εκπαίδευσης. Το Κέντρο δε θα κάνει χρήση κανενός είδους προσωπικών στοιχείων για άλλους σκοπούς ή σε συνεργασία με άλλους οργανισμούς ή εταιρείες, εκτός αν έχει τη ρητή συγκατάθεση του προσώπου γι` αυτό, όπως πχ για προωθητικές ενέργειες και ανάγκες marketingή στα προγράμματα και σεμινάρια επαγγελματικής εκπαίδευσης και επανακατάρτισης μεγάλης διάρκειας, όπου προβλέπεται η διαδικασία της μαγνητοφώνησης εκπαιδευτικών συνεδριών μεταξύ των μελών της ομάδας και η χρήση του υλικού για τη σύνταξη σύντομης εργασίας.

Διασφάλιση της προστασίας προσωπικών δεδομένων και Δικαιώματα των υποκειμένων

Το Κέντρο, ως υπεύθυνο για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων διασφαλίζει τη συμμόρφωσή του με το εφαρμοστέο Ελληνικό και Ευρωπαϊκό δίκαιο προστασίας προσωπικών δεδομένων και δηλώνει ότι έχει τα κατάλληλα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα για την ασφάλεια των δεδομένων και την προστασία τους από τυχαία ή αθέμιτη καταστροφή, τυχαία απώλεια, αλλοίωση, απαγορευμένη διάδοση ή πρόσβαση και κάθε άλλη μορφή αθέμιτης επεξεργασίας. Τα υποκείμενα έχουν το δικαίωμα ανά πάσα στιγμή να ζητήσουν ενημέρωση σχετικά με τα δεδομένα που διατηρεί το Κέντρο και τα αφορούν, όπως και να ζητήσουν την επικαιροποίηση, τη διαγραφή ή τη φορητότητά τους μεταξύ άλλων, λαμβάνοντας υπόψη ότι τυχόν διαγραφή μπορεί να οδηγήσει σε αδυναμία παροχής υπηρεσιών. Επιπλέον, τα υποκείμενα δικαιούνται σε ανάκληση συγκατάθεσης και όλα τα δικαιώματα ασκούνται ανέξοδα επικοινωνώντας στο [email protected] με τον τίτλο «Privacy» και απαντώνται εντός 30 ημερών.

Χρόνος και Τρόπος Διατήρησης

Τα παραπάνω στοιχεία διατηρούνται στο Κέντρο σε ηλεκτρονικό και φυσικό αρχείο για όσο χρόνο είναι απαραίτητος για την εκτέλεση των συμβατικών του υποχρεώσεων απέναντι στα υποκείμενα και για την ομαλή εξέλιξη των συμβατικών σχέσεων, όπως και για όσο χρόνο είναι απαραίτητος για τη συμμόρφωση του Κέντρου με νόμιμες υποχρεώσεις, όπως για παράδειγμα είναι οι φορολογικές.

Διαδικασία Αξιολόγησης των προγραμμάτων μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων.

Εκτός από την αρχική διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των υποψήφιων εκπαιδευόμενων και την διερεύνηση – αποσαφήνιση των προσδοκιών και πεποιθήσεων των εκπαιδευόμενων κατά την πρώτη συνάντηση, οι εκπαιδευτές διεξάγουν ομαδικές συζητήσεις με την ομάδα ώστε να διακρίνει πώς οι εκπαιδευόμενοι αξιολογούν το πρόγραμμα, την πορεία τους εντός του προγράμματος και τις ανάγκες που διαμορφώνονται στην πράξη. Η αξιολογήσεις αυτές γίνονται με σκοπό βελτιωτικές παρεμβάσεις που θα ανταποκρίνονται στο μοναδικό προφίλ κάθε εκπαιδευτικής ομάδας. Στο τέλος κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι συμπληρώνουν φόρμες ανατροφοδότησης και αξιολόγησης.

Εξωτερική αξιολόγηση του Κέντρου ως φορέα επαγγελματικής κατάρτισης στο Coaching.

To Athens Coaching Institute ΚεΔιΒιΜ1 ελέγχεται εξωτερικά από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού και ταυτόχρονα, τα προγράμματα και σεμινάρια που παρέχει αξιολογούνται και πιστοποιούνται από τους διεθνείς επαγγελματικούς φορείς του κλάδου όπως το Association for Coaching, το European Mentoring & Coaching Council και το International Coach Federation. Το Κέντρο μπορεί να επιλέξει και άλλους φορείς ή να απορρίψει τους προαναφερθέντες για να αξιολογήσει και πιστοποιήσει τα προγράμματά του.

6. Αποποίηση Ευθύνης

Το Athens Coaching Institute υλοποιεί προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και επανακατάρτισης ενηλίκων στο Coaching, με σκοπό την απόκτηση εξειδικευμένης γνώσης και επιδεξιοτήτων. Η εκπαίδευση στο Coachingδ εν συσχετίζεται σε καμία περίπτωση με απόκτηση γνώσεων ειδικού ψυχικής υγείας. Το Athens CoachingI nstitute, οι αντιπρόσωποι ή υπεργολάβοι του και γενικά οποιοσδήποτε ενεργεί εξ ονόματός του, δεν φέρουν ουδεμία ευθύνη και δεν εγγυώνται για τον τρόπο, την ορθότητα και την πληρότητα που θα χρησιμοποιήσουν οι απόφοιτοι τις γνώσεις και τις δεξιότητες αυτές κατά τη διάρκεια και μετά την εκπαίδευσή τους. Ούτε το Κέντρο ούτε οποιοδήποτε πρόσωπο ενεργεί εξ ονόματός του φέρει οποιαδήπτοε ευθύνη για την ενδεχόμενη χρήση των γνώσεων που αποκτώνται στα πλαίσια των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και επανακατάρτισης ενηλίκων στο Coachingπου παρέχονται από το Κέντρο. Η δε εκπαίδευση στο Coaching δεν αποτελεί και δεν υποκαθιστά σε καμία περίπτωση την παροχή συμβουλών σε προσωπικό επίπεδο από ειδικό ψυχικής υγείας ούτε μπορεί ούτε υπόσχεται τέτοια με οποιονδήποτε τρόπο. Το Κέντρο δεν υπέχει ειδική νομική υποχρέωση μέριμνας ούτε συνιστά κατά νόμο υπεύθυνο για τα ανωτέρω ούτε υποχρεούται στην διασφάλιση προστασίας των προσώπων από οποιονδήποτε κίνδυνο ή δραστηριότητα, ιδίως δε καθώς οι δραστηριότητες στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος, όπως προπεριγράφηκαν, δεν τυγχάνουν επισφαλείς. Σε κάθε περίπτωση, αποκλείεται ρητά η έγερση οποιωνδήποτε αξιώσεων έναντι του Κέντρου σχετικά με ζημιές υλικής ή ηθικής φύσεως που μπορεί να προκληθούν από τη χρήση, τη μη χρήση ή τον λανθασμένο ή μη ενδεδειγμένο τρόπο χρήσης των γνώσεων και των δεξιοτήτων αυτών από τους αποφοίτους κατά ή μετά την εκπαίδευσή τους και ασχέτως της ολοκλήρωσης της εκπαίδευσής τους για οποιονδήποτε λόγο.

Αποκλείεται ρητά κάθε αξίωση που τυχόν έχουν ή μπορεί να έχουν οι εκπαιδευόμενοι στο μέλλον κατά Κέντρου, καθώς και των διευθυνόντων, των στελεχών, των υπαλλήλων, των εκπαιδευτών, τυχόν ανεξάρτητων συμβαλλόμενων, των αντιπροσώπων, τυχόν διαδόχων και εκδοχέων του για οποιαδήποτε και κάθε ευθύνη για οποιαδήποτε απώλεια, ζημιά ή δαπάνη τους ως αποτέλεσμα της συμμετοχής τους στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Κέντρου και τις δραστηριότητες που προσφέρουν αυτά, όπως αναφορικά με την πρακτική άσκηση εκτός τάξης, οφειλόμενη σε οποιονδήποτε λόγο, συμπεριλαμβανομένης της αμέλειας, της παραβίασης του συμφωνητικού ή της παραβίασης οποιασδήποτε άλλης νομικής υποχρέωσης ή άλλης υποχρέωσης.

Γενικά, το Κέντρο και οι αντιπρόσωποι ή υπεργολάβοι του και όποιος ενεργεί εξ ονόματός του δεν ευθύνονται κατά το μέγιστο επιτρεπόμενο από το νόμο βαθμό για οιαδήποτε άμεση, έμμεση, ειδική, περαιτέρω, ζημία, ποινικές ρήτρες ή αποζημίωση παραδειγματικού χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένων των διαφυγόντων κερδών, που προκύπτουν ενδεικτικά από: (i) τυχόν λανθασμένη ή μη ενδεδειγμένη χρήση των γνώσεων εκ μέρους των εκπαιδευόμενων ή αποφοίτων,  (ii) τις παρεχόμενες από την Ιστοσελίδα του ή μέσω αυτής πληροφορίες, (iii) την υποκλοπή ή αλλοίωση των γνώσεων και πληροφοριών, (iv) τη λειτουργία ή τη μη διαθεσιμότητα του Κέντρου, (v) από σχετικές αξιώσεις τρίτων. Το Κέντρο δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη και δεν εγγυάται για την ορθότητα, την πληρότητα και την επικαιρότητα των πληροφοριών που παρατίθενται στην Ιστοσελίδα του.

Το Κέντρο δεν ευθύνεται επίσης για οποιουδήποτε είδους ζημιές που θα μπορούσαν να προκύψουν από ατυχήματα που τυχόν προξενηθούν σε εκπαιδευόμενους ή/και επισκέπτες στους χώρους του.

Ο παρών αποκλεισμός της ευθύνης ισχύει και προς όφελος των διοικητικών στελεχών και των εργαζομένων του Κέντρου.

7. Αποδοχή όρων

Με την εγγραφή τους στα προγράμματα και τα σεμινάρια του Athens Coaching Institute, όλοι οι εκπαιδευόμενοι αποδέχονται όλους τους όρους που περιλαμβάνονται στον παρόντα εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Κέντρου, οι όροι του οποίου είναι δεσμευτικοί και καθίστανται αυτομάτως ουσιώδες και αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης παροχής υπηρεσιών και συμπληρώνουν τους όρους του οικείου κάθε φορά ιδιωτικού συμφωνητικού. Το ίδιο ισχύει και για τους Εκπαιδευτές του Κέντρου, όπως και για το Προσωπικό του.

8. Εφαρμοστέο δίκαιο - Δωσιδικία

Για κάθε διαφορά αρμόδια ορίζονται τα καθ` ύλη Δικαστήρια των Αθηνών και εφαρμοστέο δίκαιο αυτό της Ελληνικής Δημοκρατίας.

9. Τροποποίησεις

Το Κέντρο διατηρεί ρητά το δικαίωμα να τροποποιήσει, βελτιώσει και συμπληρώσει τμήμα ή τμήματα ή/και το σύνολο του παρόντος Κανονισμού χωρίς καμία προειδοποίηση, καθώς το παρόν αντικατοπτρίζει τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο κατά τον χρόνο της σύνταξής του και ως εκ τούτου θα πρέπει να θεωρείται ως «ζωντανό εργαλείο» που επιδέχεται βελτιώσεις. Συνεπώς, το περιεχόμενό του μπορεί να υπόκειται εξ ορισμού σε τροποποιήσεις χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.

Βιβλιογραφικές αναφορές - τεκμηρίωση

  • Abela, J. (2009). Adult learning theories and medical education: a review. Malta Medical Journal, Vol. 21:01, pp 11-18.
  • Αθανασίου, Α.,  Μπαλντούρας, Α., Παναούρα, Ρ. (2014). Εγχειρίδιο προς Εκπαιδευτές Ενηλίκων. Βασικές αρχές διδασκαλίας ενηλίκων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Πανεπιστήμιο Frederick, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου.
  • Australian Psychological Society (2018) Definition of coaching psychology. Availablewww.groups.psychology.org.au/igcp/ (9, July2018).
  • Γιαννακοπούλου Ε., (2014), (επιμ). Οδηγός Μελέτης για την πιστοποίησης της εκπαιδευτικής επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων τη μη τυπικής εκπαίδευσης.  Εκδόσεις Μεταίχμιο.
  • Grant, A. M., & Cavanagh, M. (2007). Evidence-based coaching: Flourishing or languishing? Australian Psychologist, 42(4), 239-254.
  • Grant, A., (2006). A personal perspective on professional coaching and the development of coaching psychology. International Coaching Psycholgoy Review, Vo. 1 (1): 12-22.
  • Grant, A.M. & Palmer, S. (2002). Coaching Psychology. Workshop and meeting held at the Annual Conference of the Division of Counselling Psychology, British Psychological Society, Torquay, 18 May.
  • Greene, J. & Grant, A. (2006). Solution-focused coaching: Managing people in a complex world (2 ed.). London: Pearson Education Ltd.
  • Jarvis, P. (2004), Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση & Κατάρτιση: Θεωρία & πράξηΑλεξάνδρα Μανιάτη (Μτφ), Μεταίχμιο.
  • Kilburg, R. (1996). Toward a conceptual understanding and definition of executive coaching. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 48(2),134-144.
  • Lai, Y. (2014) Enhancing Evidence-based Coaching Through the Development of a Coaching Psychology Competency Framework: Focus on the Coaching Relationship. School of Psychology, University of Surrey, Guildford, U.K.
  • Palmer S., & Whybrow A., (2006). The coaching psychology movement and its development within the British Psychological Society. International Coaching Psycholgoy Review, Vo. 1 (1): 141-156.
  • Passmore, J. (2010). A grounded theory study of the coachee experience: The implications for training and practice in coaching psychology. International Coaching Psychology Review, 5(1), (pp. 48-62).
  • Rogers, J. (2001). Adults Learning. The Open University Press, 4thedition.
  • Stober, D., Grant, A., (2006). Introduction. ΣτοStober, D., Grant, A., (ed).Evidence Based Coaching Handbook. Putting best practices to work for your clients. Wiley, US & Canada.

Athens Coaching Institute - Κε.Δι.Βι.Μ.1

+ Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter