Athens Coaching Institute - Κέντρο Δία Βίου Μάθησης 1. Αρ. Αδ. 2101733

Τα θετικά στοιχεία της εκπαίδευσης στο Coaching

Η εκπαίδευση στο coaching αποτελεί ως μια εμπειρία γνώσης για τον εκπαιδευόμενο coach μέσω της οποίας μετασχηματίζεται και εξελίσσεται η προσωπικότητά του. Η προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευόμενων είναι το αποτέλεσμα του βιωματικού χαρακτήρα που καθορίζει τη σύγχρονη εκπαίδευση ενηλίκων.

Ποια είναι τα θετικά στοιχεία της εκπαίδευσης στο Coaching;

Οι εκπαιδευόμενοι coaches βιώνουν τα εξής:

Χαρά για μάθηση: Η χαρά θα συνοδεύσει τον εκπαιδευόμενο από τον ενθουσιασμό στην πληρότητα. Είναι απαραίτητη για την κινητοποίηση που προσφέρει και για την ευχαρίστηση που ο ίδιος εισπράττει ώστε να εμβαθύνει στο αντικείμενο του Coaching.

Κοινωνικοποίηση: Η κοινωνικοποίηση αφορά στον “τρόπο με τον οποίο ο εκπαιδευόμενος ενσωματώνεται στην εκπαιδευτική ομάδα και εντάσσεται στην κουλτούρα της” (Δρ. Τσαούση, 2006).  Αρχίζει να μυείται στην ομάδα και να αισθάνεται το ανήκειν, υιοθετώντας σταδιακά έναν Coaching τρόπο σκέψης.

Αναγνώριση δεξιοτήτων: Σε αυτό το σημείο ο εκπαιδευόμενος αρχίζει να αναγνωρίζει στον εαυτό του δεξιότητες που προηγουμένως δεν είχε εξασκήσει ή παρέμεναν στο σκοτάδι. Αυτή  η γοητευτική στιγμή είναι  ένα κομβικό σημείο το οποίο έχει πολλές απολήξεις αλλά μόνο έναν καταλύτη, την αλλαγή.

Καλλιέργεια δεξιοτήτων: Μετά την αναγνώρισή τους, οι δεξιότητες θα πρέπει να καλλιεργηθούν. Αυτό θα πρέπει να γίνει σε ένα ασφαλές και εχέγγυο περιβάλλον όπου η παρουσία του coach trainer είναι καίρια. Εδώ, συντονισμένοι και οι δύο – εκπαιδευόμενος και εκπαιδευτής – προχωρούν προς τη γνώση, το μόνο που χρειάζεται από εδώ και πέρα είναι η Τόλμη  (Sapere Aude – Τόλμα να Μαθαίνεις. Immanuel Kant).

Αποδοχή: Το Coaching-πλαίσιο απαιτεί Αποδοχή, μια αρετή που με τη σειρά της απαιτεί την καταπολέμηση του ” Εγώ”. Η Αποδοχή θα μας βοηθήσει στην δημιουργία ενός πλαισίου εμπιστοσύνης εντός συνεδρίας, καθ` όλα απαραίτητο για την coaching διαδικασία όσο και για την εκπαιδευτική.

Προσαρμοστικότητα: Το θετικό στοιχείο της προσαρμοστικότητας ακολουθεί αυτό της καλλιέργειας δεξιοτήτων. “Εν καιρώ πολέμου απαιτείται προσαρμοστικότητα και ευελιξία, (Sun Tzu, The Art of War). Έτσι και εντός συνεδρίας, ο Coach θα πρέπει να έχει ευελιξία και αντίληψη, να χειρίζεται τις ερωτήσεις σωστά και να προσαρμόζεται στις ανάγκες του πελάτη χωρίς όμως να χάνει τις βασικές γραμμές της προσωπικότητάς του.

Επιβράβευση: Υπάρχει ένα σημείο στην εκπαίδευση, που η ίδια η πορεία του εκπαιδευόμενου τον ανταμείβει. Είναι μια στιγμή γλυκιάς πληρότητας όπου ο εκπαιδευόμενος επιβραβεύει τον εαυτό του διότι έχει επιδείξει προσήλωση, επιμονή και συνέπεια. Οι καρποί αυτής της πορείας θα φανούν μέσα  στην διαδικασία της συνεδρίας.

Καταλήγοντας

Τα στοιχεία αυτά δεν αρκούν από μόνα τους για να είναι θετικά. Είναι ο τρόπος που διδάσκονται και κατανοούνται, που τους δίνει τη θετική τους αξία και προκαλεί όλη αυτή την θετική δυναμική εξέλιξης, ενδυνάμωσης και κατάρτισης. Εκεί ακριβώς είναι που το Coaching ανοίγει τα φτερά του σε μια ολιστική στάση ζωής και αγκαλιάζει τόσο τον coach όσο και τον coachee.

Με σημείο εκκίνησης, εσωτερικές πυροδοτήσεις και αναστοχασμούς στο ασφαλές πλαίσιο μιας δομημένης Coaching εκπαίδευσης, δεξιότητες όπως η ενεργητική ακρόαση,  η αποδοχή, η κρίτική σκέψη, συμβάλλουν στη διαμόρφωση ισχυρών προσωπικομτήτων, δημιουργικών ανθρώπων και πολύ καλά καταρτισμένων επαγγελματιών.

Athens Coaching Institute - Κε.Δι.Βι.Μ.1

+ Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter